Ibiza island tour

29 juli 2022 - Ibiza, Spanje

Ibiza roadtrip 🚘
We hebben weer een huisdier! Elke ochtend als ik wakker word ligt hij me op te wachten op ons terrasje.

Na onze geweldige stranddag😆 besluiten we om een ibiza tourtje te gaan maken! Lekker in een gekoelde auto rondrijden.
We beginnen met een hippiemarkt: Las Dalias, een vrij grote markt met allerlei snuisterijen. Wel grappig, we vinden wat leuke spulletjes, je kunt je hand laten lezen of je toekomst laten voorspellen met tarotkaarten. Ik koop een lemon/muntsapje "voor de dorst" zoo zuur dat je inderdaad een aantal uur nergens trek meer in hebt! De meeste kraampjes staan in de schaduw, er blazen overal vannetjes maar het blijft warm..

Onze volgende stop is Festival Club. Een club in de bergen die gebouwd is in 1972, 2 jaar open is geweest en inmiddels een toeristische trekpleister is geworden! Een walhalla voor de graffiti-artiest. Echt instagram waardige foto's!
We rijden door bergdorpjes op zoek naar BN'ers. Want op een camping ergens in de middle of nowwhere Carry Tefsen spotten, zou moeten betekenen dat je ze hier ook gewoon  moet tegenkomen. Patty, Kay G, Yolanthe of Dinant... we vinden ze niet...
We rijden een stukje om via Eivissa (erachter komend dat dit de hoofdstad van het eiland is☺️) Tess heeft een naam van een winkel doorgekregen om daar haar souvenirs te gaan scoren! Geen parkeerplek te vinden in de stad, Eef en Tess eruit, ik blijf rondjes rijden. Het blijkt een sportwinkel te zijn..

Tijd om richting 1 van de mooie baaitjes te rijden die Ibiza rijk is. Maar onderweg ook op zoek naar een plekje om te lunchen. Gelukkig doen ze hier niet zo stellig aan die Siësta!!

We kiezen voor Cala Benirras, ook hier is een marktje en een mooi snorkelplekje. Ik houd er niet zo van om te zien wat er allemaal om mij heen zwemt, maar als je eraan begint is het toch wel mooi om te zien! Het gaat ff niet zo lekker met Thijs, naast het feit dat hij zijn meisje mist heeft hij ook al 2 dagen last van zijn oor. We besluiten om langs een dokter te rijden. 15 minuten binnen, 180 euro armer (een prik in zijn bil, wat pijnstillers en antibiotica) maar we willen graag dat hij weer opknapt!

Geen discotheek dan, maar een restaurantje in het plaatsje Es Canar, beetje te toeristisch, mijns inziens.

Inmiddels is het alweer zondmiddag 13:30. Onze laatste dag genieten!
En dat doen we bij de Jacaranda Lounge. Dure ligbedjes aan een zwembad (want we zijn eigenlijk toch meer van het zoet)
Het is hier prachtig!

Ps. Thijs heeft Wilson gevonden!