Thijs tijd

29 april 2018 - Sedona, Arizona, Verenigde Staten

We waren vandaag allemaal om 5.00 uur wakker. (Nadat ik om 2 uur al even met mijn zusje had geappt) Lekker op tijd, maar ja...wat wil je als je om 20.00 's avonds al gaat slapen!

Vanaf 7 uur konden we fris & gewassen aanschuiven aan een uitgebreid ontbijt. Tess ❤ usa. Thuis gaat er met moeite een boterham in maar in amerika is alles zo lekker. Om 8.00 uur kan ik Cruise Amerika bellen om een afspraak te maken om de camper op te halen en we hebben mazzel: de camper staat al voor ons klaar! 🚙

Met een echt grote, zeer vriendelijke " Arizona" taxidriver 🚕 gaan we naar een buitenwijk van Phoenix. Na een hartelijk ontvangst☕ en een korte uitleg krijgen we de camper direct mee, spannend!! Er wordt ons geadviseerd om niet direct naar de Wallmart in de buurt van Cr. Am. Te gaan maar eerst een lekker stukje te gaan rijden! There are Wallmarts everywhere!!
Uiteraard rijden "we" meteen verkeerd.. meestal rijd ik maar toen Eef 3 oefenrondjes had gedaan riep ik: "sla nu maar eens rechtsaf" 😮 daar gingen we onvoorbereid op weg...

We waren de stad nog niet uit of er.klonk vanaf de achterbank " Hoe lang nog?"

Sedona!
Het eerste stuk wat we rijden is woestijn 🏜- met heel veel cactussen. Ik blijf maar zeggen dat ik echt nog wel met Zo'n mega cactus op de foto wil! Misschien dat Eef dan toch een X stopt? 😎😎
Daarna gaan we bergen in, droog & hoog. En dan na ca. 2 uur en rond een berg rijden
Ja hoor.. het uitzicht waar Sedona bekend om is, die prachtige mooie, rode bergen.
We genieten!! "Kijk eens hoe mooi" - "wat? Die bergen?"

We vinden de camping, gelukkig gereserveerd want de camping is Vol!
Maar hebben onderweg nooit meer die Wallmart gevonden... dus 1e doel is toch voorraad inslaan. Als we de grocery vinden komen we er na een tijdje achter dat we een Organic store zijn ingegaan (niet zo raar in dit toch wel spirituele, zweverige stadje) maar niet ons ding.. een biologisch geteelde tomaat is prima, maar de hoofdprijs voor een organisch biertje daar passen we voor.

Wij ruimen de camper in en de kids gaan op verkenning op de camping. Ze mogen niet aan de overkant van de rivier komen (Volgen Thijs zitten daar de krokodillen)
,s avonds 🌆 een wandelingetje naar het Tlapaqueque centrum , heerlijk gegeten. Bij Thijs het besef dat Jesper al bijna weer met de krant moet beginnen! Hij is moe, dat tijdsverschil hakt erin.. hij blijft aan die Nederlandse tijd hangen.
Wij weten bijna zeker dat als we over 2 weken terug zijn dat precies andersom zal zijn!
(In Amerika is het nu 06.54)

1. Corinne:
    29 april 2018
    Leuk verhaal weer Martine en wat een geweldige reis maken jullie met zijn allen. Dat thijs met die tijd van nl nog zit dat duurt nog maar even denk ik. Jullie zijn er nog maar net. Ben benieuwd naar nog meer reisverhalen want je schrijft hardtikke leuk. Hier in Thailand is het nu bijna half 10 savonds, ver voorruit jullie tijd dus. Ga zo door en voorzichtig aan, ik volg jullie hoor ♥️
  2. Marianca Baumann:
    29 april 2018
    ❤Dan heeft hij nu vast trek in chips en en zin in een potje playstation tis tens lottery bijna half 5😉 volgende x een foto van jullie camper? En die bergen ......Ben zoooo jaloers ! Xxx
  3. Rebecca Kramer:
    29 april 2018
    Leuk om te lezen. Have fun all
  4. Bianca van Niekerk:
    29 april 2018
    Heerlijk om je reisverslag te lezen, zo geniet ik een klein beetje mee, en ik ga. Gelijk weer terug in gedachten naar de reis naar Amerika met mijn ouders en broertje en oma en ome bob met Z'n gezin, om nooit te vergeten, geweldig dat jullie nu Hetzelfde doen, veel liefs xxx
  5. Nelly Lomeijer:
    29 april 2018
    Leuk verhaal weer,ben benieuwd naar de foto's.
  6. Maria:
    29 april 2018
    Toch echt wel een mega walmart opzoeken hoor is goedkoop :D heel leuk om te lezen allemaal
  7. Debby brokling:
    29 april 2018
    Gezellig om weer te lezen .... tot morgen😄😄😄
  8. Mirjam en Erik:
    29 april 2018
    Haha, ik heb hetzelfde als Tess dus! Hier neem ik 's ochtends een yoghurt of beschuitje, maar daar met gemak een short stack of pancakes, scrambled eggs & bacon 😊! Straks vast bbq-en? Leuke foto's ook 👍, we kijken al uit naar het moois dat nog komen gaat.
  9. Sandra:
    Leuk! Veel plezier!!
  10. Marja:
    29 april 2018
    Dank voor het delen. Fijne vakantie.