Slide Rock State Park

30 april 2018 - Sedona, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag voelde als een echte vakantie!

Toen wij gisteren incheckte op de camping vertelde de mevrouw van de receptie dat het slidepark weleens gesloten kon zijn... WAT😮?? Dat was 1 van de redenen dat wij voor Sedona kozen... maar we hadden geluk! Maandag had te laat geweest.
Dus na een goed ontbijtje🍉🥚 gaan we op pad. Eerste doel is koffie. 🍵Aangekomen bij het park zijn wij niet de enige die dit idee hadden. Er staat een rij, maar als we vragen of het verstandig is om later terug te komen zegt de Ranger dat het beter is om te wachten. One in, One out. Na ca. 45 minuten zijn we binnen. Bepakt met lunch, zwembroeken🏊‍♂️ en een goed humeur komen we erachter dat het het wachten waard is geweest. GEWELDIG.
We zoeken een mooi plekje 🏖 op de rode rotsen en komen er al snel achter dat je wel heel sterk in je vel moet zitten om het koude water te trotseren. Het glijden van de natuurlijke glijbanen (watervallen) slaan we over maar een plonsje lukt net.😊

We gaan op verkenning, In bikini met daaronder onze hike schoenen klimmen en klauteren we over rotsen en struinen de rivier af. De natuur is hier prachtig. We komen in gebied waar niemand anders is en na al die fysieke inspanning kan ik het water ineens prima aan!
Als Tess een steen vangt die haar broer gooit gaat het fout.. een flinke wond in haar hand maakt ons dat we terug moeten naar voren. Ze heeft pijn.. met veel pleisters en knuffels weten we het bloeden te stoppen.
Na nog een uurtje zonnen ☀️besluiten we weer verder te gaan. We rijden naar de Holy Chapel, een moderne kerk in de bergen bekend om het prachtige uitzicht. Als we het terrein oprijden begint Thijs te gillen (te laat) HO HO er mogen hier geen campers in " zien jullie dat bordje nou echt niet" Een medewerker begeleid ons met de camper naar 1 plekje waar we nog kunnen keren... het is me nog steeds niet duidelijk of hij nou geirriteerd of behulpzaam was.

De chapel slaan we maar over.. we hebben begrepen dat er in de buurt nog ergens een Kmarkt moet zitten. Die vinden we: het blijkt meer een tankstation winkel te zijn. Nog geen degelijk ontbijt voor morgen...
Terug op de camping verzorgt moeders een heerlijke, biologische pasta.
Het is vroeg donker, Eef en Tess wandelen samen nog even naar het dorp en Thijs en ik spelen een spelletje - bal om een paal gooien. Dat loopt maar net goed af.

Ik spreek een mevrouw die net is aangekomen en zo benieuwd is of ze de Vortex (wikipedia: een draaiende beweging in een fluidium) gaat vinden hier in Sedona. Nou wij zijn blijf dat wij vandaag het Slide Rock State Park hebben gevonden!
xx

1. Marianca Baumann:
    30 april 2018
    tetuurlijk.....plaats je een foto......op zn kop!
    slaan de organische biologische biertjes nu al naar het hoofd??
  2. Corinne:
    30 april 2018
    Leuk, weer gelezen! Gaat het weer met Tessa? Wel beetje voorzichtig he kinderen, zo'n mooie verre reis, daar willen we geen gekke dingen. In Thailand is het weer bedtijd, en ik hoop op morgenavond weer een mooi verhaal voor het slapen gaan. Dikke kus voor jullie allemaal ♥️