Ibiza

22 juli 2022 - Ibiza, Spanje

Goedemorgen,

Gisteren een "luie dag" gehad. We hadden ons voorgenomen heel de dag naar het strand te gaan. Wat word je daar moe van zeg...was gisteren niet eens meer in staat om een stukje te schrijvenšŸ¤Ŗ
En nogmaals bevestigd dat ik gewoon geen strandmens ben.
Ondanks dat we uitpakken en 4 strandbedjes met parasol huren moet ik constateren dat mijn hele bed gewoon de hele tijd zanderig is, en dat gesleep met die bedden om ervoor te zorgen dat je wel heel de dag in de schaduw van de parasol kan zitten....
We hadden uit voorzorg voor slechte bedden ook opblaasbedjes meegenomen. Dat kwam goed van pas, die slechte bedden vielen reuze mee, dus we namen ze mee om heerlijk op te dobberen. Ik houd van die deining op het water en het is ook aangenaam en goed uit te houden op het water! We hebben het wel meer dan een uur volgehouden! Dat hebben we geweten....
Wist je dat je van het liggen op een luchtbedje op het water ook zeeziek kan wordenšŸ¤¢

Gelukkig is de camping heel dicht bij het strand! Tess en ik liepen terug om broodjes te smeren, onderweg in het badhuis nemen we een koude (zoetwater) douche en ik knap weer helemaal op. De golven worden in de middag wat beter, maar ik blijf op mijn bedje in de schaduw. Ik heb het al gezien, vanavond zien wij er allemaal uit als kreeftjes!

'S Avonds rijden we naar Santa Eularia del riu. Een leuke badplaats in de buurt. Hier zit meer jetset van Ibiza; we spotten de mooiste jachten. Na het avondeten drinken we onze 1e Hierbas (spreek uit: Jerba) een drankje uit de Balearen! Dat moet je geprobeerd hebben.
Er is een grote boulevard die we aflopen.Ā
Had ik al verteld dat we ook nu weer een geweldige, grote auto mee hebben! Een Jeep, dat is nog eens wat anders dan mijn Fordje in NL.
Toch snap ik nu wel dat deze auto zo goedkoop was, het is druk op Ibiza, de parkeerplekjes zijn over het algemeen niet zo grootšŸ˜†

Nu lekker ontbijten, de yogasessie op de camping slaan we over! Straks op pad voor een eilandtouršŸ˜˜