Bonte dag- kreeftjes
Vandaag eigenlijk onze laatste bonte dag/avond. Thijs heeft weer een nieuwe bundel mb's en Wij nemen ons voor te gaan genieten van de zon☀️ Maar eerst een marktje! Eef z'n favoriete bezigheid en Tess houdt er ook van 💕 Broodjes en eitjes bij de supermarkt gehaald en ontbijtje buiten op ons terras. Life is good. Thijs besluit toch om mee te gaan, we beloven op tijd weer terug te zijn.
Rovinj is een super leuke stad🏰 het autovrije centrum ligt op een schiereiland. De huisjes zijn kleurrijk, de steegjes smal en de winkeltjes schattig. Voor de markt hadden we niet hoeven gaan... die 10 kraampjes zijn niet zo bijzonder alhoewel Thijs wel 2 armbandjes en een ketting scoort ( die hij later die dag alweer verloren is) en wij een potje ( frambozen) honing. Het stadje Rovinj had ik niet willen missen!
De rest van de dag brengen we door (zoals gepland) in de zon! Lekker aan het zwembad, van de duikplank (na veel oefenen springt Tess salto's achterwaarts, zoals een schoonspringster dat doet) en op het terras. Uiteindelijk zijn we allemaal verbrand🦀
Tijdens het diner op de camping praten we over de vakantie in Kroatië. Een leuk land, maar bij de meeste van ons niet voor herhaling vatbaar... Het landschap is prachtig, de steden zijn leuk, de mensen zijn niet zo warmbloedig zoals in andere zuid-europese landen, wat gereserveerder, terwijl ik wel vind dat er wel weer verschil is tussen mensen in kleine dorpjes en grote toeristische gebieden. Het eten is goed maar niet bijzonder; vlees (daar houden we wel van) en veel aan Italiaans eten gerelateerd. Vaak veel en vet. De kids houden van grote campings/resorts. Wij zijn tevreden met een mooi uitzicht en een drankje🍻
We hebben een fijne vakantie gehad met z'n viertjes. We zijn trots op onze kanjers, ze kunnen zich goed staande houden in verschillende situaties, ondanks dat ze thuis elkaar vaak de tent uitvechten zijn het echt broer en zus, ze zijn niet moeilijk en gaan makkelijk mee met de flow. Wij zijn blij dat wij ze dit mee hebben kunnen geven en zij zijn blij om weer naar huis te gaan!!
Tot morgen.
Foto’s
4 Reacties
-
Nelly Lomeijer:1 juni 2019Hallo allemaal, leuke gezellige verhalen van jou Martine. Goede reis morgen . Het wordt hier 30 graden pfft . Grietjes en dikke xxx
-
Martini:1 juni 2019Jaa Nel! We zijn er aan toe 😄 in onze bikini het vkiegtuig in😂😂
-
Corinne Poesse:2 juni 2019Tot morgen! Jullie komen in heerlijk weer thuis. Dikke kus en bedankt weer voor de leuke verhalen.
-
Martini:2 juni 2019💋Corine, dikke kus terug. Leuk om te doen.. wie weet ooit Thailand😘
