Frankrijk 2018

29 juli 2018 - Lyon, Frankrijk

Ik vond het heerlijk om tijdens onze Amerika reis alles heerlijk van me af te schrijven, dus heb net besloten om van ons camping vakantie Frankrijk ook een blogje bij te houden!
En zeg nou zelf: als je met 10 gezinnen ( 20 volwassenen & 20 kinderen - in de leeftijd van 4 tot 16) op Vakantie gaat zal er vast altijd wel iets te beleven zijn!

Vrijdagochtend moest Evert nog werken, dus ik nam het inpakken en opruimen voor mijn rekening. Dat liep gesmeerd. Tja - eigenlijk is een vaatwasser inruimen, boodschappen inpakken & dus ook een auto inladen gewoon een vrouwending.. We hadden NOG veel meer mee kunnen nemen. De avond voor vertrek hadden we nog een kleine discussie over de vertrektijd, ik wilde mijn gemak (hallo, we gaan op vakantie!!) En Eef wilde zo snel mogelijk (ja..We gaan op vakantie!) Anneke kwam nog even dag zeggen, kroel met ons pollewopje en uiteindelijk moesten we op Evert wachten om te vertrekken. Op naar Thionville.

Hittegolf, hete Mazda. In Spijkenisse de vraag: "hoe lang Nog?"
1e stop net voorbij Brussel een ijsje! We lezen berichten in onze vakantie groepsapp dat het drama is op de "route de soleil" Bij ons valt het allemaal mee. Luxemburg stop om te tanken en rond 18.00 zijn we in Thionville, een goed hotel (met een heerlijke gekoelde kamer) naast de snelweg. Thionville is verbazingwekkend leuk stadje met veel terrasjes & restaurants.
We kiezen een Japans restaurant (thijs❤sushi) en genieten. Yeah vakantie = begonnen.

Vroeg naar bed, vroeg wakker! Dat geeft nix want vandaag is het de welbekende, beter te vermijden "zwarte zaterdag" Ik kijk uit het raam en zie dat het om 06.00 nog niet is begonnen, dus hop hop, de weg op🚘 het regent een beetje... onderweg naar Lyon. Ook in Nederland regent het & van Mirjam en Eric (die al in Lyon zitten) krijg ik berichtjes dat we beter rustig aan kunnen doen. Onze reis gaat super... wat nou, zwarte zaterdag?? Hij is slechts grijs en dat alleen vanwege het weer🌫
Berichten stromen binnen, muriell en Sven zijn al vroeg vertrokken vanuit Italië, Ans, Dick en Ivo staan vast in de bergen.. Rianne & Nick die ook zo graag willen hebben voor 2 nachten plek, om daarna voor 2 nachten op een andere plek te mogen staan ( je moet er wat voor over hebben om met je broer op Vakantie te willen😉) Mario & Astrid zitten er Al, zij appen het beste bericht: op de camping is het gewoon mooi weer (en ze hebben al boodschappen gedaan)

Hotel Lyon is mooi! Omdat alles zo voorspoedig loopt is de kamer nog niet klaar..maar de decathlon zit tegenover het hotel en daar hadden de kids wel een lijstje voor!!
Inmiddels is de zon ook weer gaan schijnen dus na al dat shoppen nemen we een verkoelende duik in het zwembad. We hebben contact met Eric & Mirjam en spreken af om samen te gaan eten: Mosselen. Het is gezellig & lekker.

En nu.. nu is iedereen uit ins gezin bijna wakker, in spanning om naar Volonne te gaan!!
Waar we met de hele groep vanavond samen zullen zijn!! Rijdt (&vlieg😉) voorzichtig

1. Corinne:
    29 juli 2018
    Yeah nieuw verhalen, leuk! Klinkt allemaal super en alvast hele goede vakantie gewenst met zijn allen.
  2. Ton.p:
    Veel plezier daar
  3. Mirjam en Erik:
    29 juli 2018
    Wat leuk dat je de blog weer doet!
  4. Fred:
    29 juli 2018
    Veel plezier en tot dinsdag!
  5. Es:
    29 juli 2018
    Ja super dat je weer blogt, heb ik het gevoel dat ik er een beetje bij ben 😉 Heel veel plezier en rij voorzichtig 😘
  6. Hans:
    29 juli 2018
    Leuk verteld , blijf jullie volgen . On the road again ( Willie Nelson 👍)
  7. Nelly Lomeijer:
    29 juli 2018
    Super leuk weer , ga je volgen xxx😘
  8. Astrid van der Hoek:
    Veel plezier allemaal