Kroatië - Thijs geld

26 mei 2019 - Pula, Kroatië

Ik ben tegenwoordig altijd vroeg wakker.. maar vandaag niet zo raar want we gaan op vakantie & dat is altijd spannend!!🤗

Alles verloopt voorspoedig, genoeg tijd voor een lekker ontbijtje, wat opruimen en een uitgebreid afscheid aan al onze katjes. (Afscheid van 5 is nog lastiger) gelukkig hebben we goede oppas.

Zuslief brengt ons naar Rotterdam-The Hague airport (in de volksmond nog steeds "zestienhove"). De boel wordt verbouwd, dus geen afscheidskoffie 🍵met zus (iets met bananen en peren).  Vliegen, hoe ouder je wordt hoe enger?! Echt wel, ben blij als ik weer met beide beentjes op de vaste grond in Pula sta!

Alamo autohuur🚘. Gisteren erachter gekomen dat onze TomTom, Kroatië helemaal niet kent..en nu aan de balie blijken alle gps-jes te zijn verhuurd..Een extra uitdaging.  Terwijl de mannen het geld regelen, teken ik voor de auto. We zullen het met Google moeten doen... Een mooi, nieuw, knalrood autootje staat ons op  te wachten. Een Mazda c3 met slechts 14 km. op de teller😁 wij mogen hem in gaan rijden.

Het appartementje is prima! Het is te koud om te zwemmen dus terug naar het centrum op zoek naar het bekende "colloseum" van Pula. Parkeren is lastig als je nog geen (ha) KUNA (matata) munten hebt.. Dat geld is sowieso lastig..Verleden jaar in Amerika hadden we Thijs de 1e dagen omgedoopt naar Thijs tijd. Nou we hebben nu :Thijs geld. Hij blijft maar omrekenen en vragen wat iets kost. Uiteindelijk besluit hij om dat armbandje toch maar te nemen. (€ 3,00)

We vinden een leuk restaurantje. Als je "vroeger" zei I'm from Holland dan vlogen de voetballers -ah Gullit, van Basten- je om de oren. Nu vertelde de ober dat hij Duncan geweldig vond en hij volgend jaar van plan is om naar NL te komen voor het Eurovisie songfestival. Heerlijk gegeten!

De zerostrasse is niet gelukt, de lichtshow in de haven ook niet, maar we hebben wel lekker koffie gedronken op een terras met heerlijk ijs erbij en gelukkig was de Lidl op zondagavond om 20.45 ook nog open; we hebben morgen een heerlijk ontbijt!!

Misschien kan ik zelfs gewoon een beetje uitslapen😘

1. Astrid:
    Mooi eerste verslag Martine, fijne reis! Ik ga jullie volgen, leuk! 😘
  2. Corinne Poesse:
    Leuk ik ook weer lekker lezen. Fijne vakantie ♥️
  3. Mirjam en Erik:
    27 mei 2019
    Geen lichtshow? Loopt je zorgvuldig opgestelde schema nou al in de soep 😁? Superleuk dat je weer een blog bij gaat houden! En no worries...google maps werkte dit voorjaar bij ons 👍 in Spanje, zal in Kroatië niet anders zijn toch? Heel veel plezier 💋
  4. Martini:
    27 mei 2019
    @mirjam: nog iets teveel in ons Hollandse ritme. Om 18.00 aan tafel... en tja het is nog lang licht😁 benieuwd of mijn schema vandaag gaat lukken🤣 op dit moment slaapt iedereen nog. En Google werkt, zal hooguit wat MBtjes bij moeten betalen aan het einde vd maand! Beter dan verdwaken😘😘
  5. Nanda:
    Fijne vakantie
  6. Ingrid:
    27 mei 2019
    Tien, vooraf de route al downloaden en daarna je mb’tjes uit!! Heb ik vrg jr ook gedaan! Werkt prima.
    Veel plezier he 😘
  7. Erica:
    27 mei 2019
    Heerlijk om weer mee te lezen 😘
  8. Tessa:
    28 mei 2019