Zippline experience

27 mei 2019 - Grabovac, Kroatië

Vroeg wakker; mijn bioritme moet nog een beetje om, waarschijnlijk aan het einde van deze week....

Na een heerlijk Lidl ontbijtje, en 2 dikke zoenen van de eigenaresse gaan we op pad. Dat wat ons vorig jaar in Las Vegas niet lukte gaan we nu gewoon weer proberen. Tijdens de voorbereiding van deze reis, want ja reizen zit nog steeds in mijn bloed, maakte ik een mooie offerte voor onszelf😀 Ik zocht naar leuke dingen die we onderweg naar de plitvice meren konden doen en ik vond in Pazin: Pazinska jama. Een waanzinnige zippline over een dal van dorp naar dorp. Die kwam op ons programma!!

Helaas blijkt deze experience ons niet gegund... er is niemand aanwezig😣 Het ziet er megagaaf uit, we lopen wat rond en besluiten dat we altijd tijdens onze laatste 2 dagen hier terug kunnen gaan.

Koffie tijd; we verbazen ons erover dat men hier om 11.00 's ochtends alweer volop maaltijden eten..veelal werklui (misschien beginnen zij al heel vroeg)

We rijden verder over tolwegen; Volgende doel: lunch, ook daar had ik naar gekeken - een wegrestaurant met veel goede recensies. Het lijkt echt helemaal niets... maar het is druk en als we binnen komen is het er zelfs gezellig. Wij eten ook een stevige lunch, de bonen die ik neem komen heel de dag terug.

Voordat we doorrijden naar ons hotel brengen we een bezoek aan Rastoke. Een pittoresk dorpje aan de oevers van een riviertje met kleine watervallen, grotten en historische woningen. In de miezer wandelen we lekker rond en komen vast in de stemming voor morgen.

De weg naar plitvice is anders dan we eerder vandaag hadden. Geen tolweg, maar allemaal fijne haarspeldbochtjes. In deze omgeving stikt het van de appartementen. Wij zijn ook heel tevreden over onze kamer. De kids hebben allebei een eigen (heerlijk) bed - dat hebben ze wel verdiend na een nachtje afzien. En er is nog ruimte genoeg voor een ballroom dansje ook.

Het restaurant hier blijkt goed te zijn. Na een korte siësta gaan we dat testen. Na de goed gevulde lunch van vanmiddag nemen we iets lichter.. Eef neemt (Ik denk zelfs voor het eerst van zijn leven) vegetarisch!! We zitten nu op onze kamer. Even telefoontijd voor iedereen. Misschien moeten we die zippline experience vannacht maar gaan ervaren!

1. Bianca:
    27 mei 2019
    Nou die bonen zien er niet echt smakelijk uit. Hoop dat het smaakte!
  2. Nelly Lomeijer:
    27 mei 2019
    Even opgezocht wat Zippline was.
    Lijkt me wel spannend ,ben benieuwd.
    Fijne dag en tot morgen ,kijk uit naar je blog.
  3. Bianca van Niekerk:
    27 mei 2019
    Altijd heerlijk om jullie belevenissen te lezen, geniet ervan, liefs 😘