Montanejos

17 juli 2022 - Montanejos, Spanje

Lekker uitgeslapen! Ik had nog niet verteld dat de camping gebouwd is op een berg en onze bungalow staat ergens halverwege. Dus vanochtend heb ik me opgeofferd om ons bestelde stokbrood & wat beleg te halen! Ik dacht nog misschien kom ik carry wel tegen. Maar toen het moment daar was, ja het is echt waar...ging het zo snel dat ik nog niet met haar op de foto ben geweest.

De kinderen sliepen lekker uit en tegen het middaguur vertrokken we naar onze bestemming van vandaag: de thermen van Montanejos.
Gelukkig rijd ik altijd want het is een behoorlijke slingerweg. We merken dat het zondag is, en we te laat (of te vroeg) zijn vertrokken, want er is nergens een parkeerplekje te vinden. We rijden door, langs een prachtig stuwmeer en belanden op een ander paradijsje, Pozo de las Palomas. Een stukje zwemwater waar we 2 heerlijke uurtjes verblijven. Maar ik wil toch terug naar Montanejos, de reden dat ik deze camping heb uitgezocht!
Aangezien het eerst tijd is voor de lunch rijden we het plaatsje in. Het blijkt dat we ons nog niet voldoende hebben aangepast aan de Spaanse gewoonten, want in dit deel van Spanje (in tegenstelling tot bv. Blanes, waar we een paar jaar geleden verbleven) houden ze hier wel gewoon siësta. Het lukt uiteindelijk om een eettentje te vinden, geen pizza wat Thijs & Tess graag wilden, maar dat houden ze tegoed!
Na de late lunch zijn we rond half 6 bij de ingang van de warm water bronnen (een plekkie voor de deur) Aan de ene kant mag je gratis zwemmen, aan de andere kant betaal je tot 18.00 entree. Tja, als echte Hollanders besluiten we om tot 18.00 aan de gratis kant te gaan zwemmen.

Uiteindelijk gaan we toch het toeristische gebied in, en ik ben zo blij als een klein kind. Wat een prachtig stukje natuur is dit toch weer! Ik houd er zo van. Hoge rotswanden, groene bomen & planten en azuurblauw, zoet, helder water! Mooi, mooier, mooist. Ik ben een gelukkig mens dat ik hier kan zwemmen.

Het is nu 23.00 en ik zit op mijn terrasje voor de bungalow. We hebben een wereldreis gemaakt om voor het avondeten toch die pizza op te dienen. Dat is gelukt!
Vandaag gaan we een beetje op tijd naar ons bedje want morgen gaan we weer door naar onze volgende bestemming. Welterusten.