Xativa

18 juli 2022 - Xàtiva, Spanje

Onderwaterbubbel
Vandaag weer een reisdag. Eef loopt vandaag de berg af voor brood.
Na het ontbijt pakken we in, dat is snel gebeurd met 4 trolleys en 1 reistas! We slaan het douchen over, in de hoop op een betere douche, op de volgende camping!

Het is ongeveer 1,5 uur rijden! We laten de bergen achter ons en rijden langs Valencia naar het zuiden, een wat glooiender landschap!
Als we op de camping aankomen lijkt het verlaten. Het houten schuurtje wat de receptie moet voorstellen is onbemand, we wandelen de camping op en worden uiteindelijk aangesproken door een jongeman (bij Tess ontglipte het woord crackjunk😯) die ons mobiel incheckte. Het is warm, heel warm dus we informeren naar de tijden van het zwembad. Een raar concept...eigenlijk is het zwembad tussen half 3 en 5 uur dicht (o ja, siësta) maar van 3 tot 5 is het adults only! Waaat?? Zit ik op 1 of ander luxe resort in Ibiza ofzo?? Nee, op een 2** camping ergens in het achterland van Valencia! Maar hoe we ook ons best doen, Tess mag niet met ons mee zwemmen tussen 3 en 5!
Het is half 2 dus we gooien onze koffers in de caravan en hollen naar het zwembad. We genieten van de afkoeling en spelen een spelletje! Een woord aan elkaar doorgeven, onder water! Hilariteit alom! Van de 8 woorden die rondgaan (categorie alles & categorie eten) Stamppot werd aspergesoep, en 1tje wordt er goed geraden: barbecue!!

En dat is wat we vanavond gaan doen😁
Om 5 over half 3 verlaten we, als brave burger, het zwembadje (er blijven nog mensen achter) en drinken wat op ons terras. Tess heeft spontane zonneallergie, balen!
Op het heetst van de dag rijden we in onze auto met airco naar de Lidl met airco. Campingeten inslaan.
Bij de pharmacia vertellen we met gebarentaal hoe de huid jeukt en pijn doet door de zon. We krijgen een cremetje mee.
Om iets na vijf uur liggen we, op Tess na, weer in het zwembad.

Gelukkig is om 19.00 de zon bij ons plekje weg en bereid ik de bijgerechten onder het genot van een koud biertje. Tess komt even bij me zitten en zit binnen een kwartier onder de bulten.. wat is dat nou weer?? Na grondig onderzoek lijkt het erop dat de mini mugjes alleen van  mini meisjes houden, ahh wat een pech.. zij vindt het nu al niet leuk meer op deze camping!!
Het enige wat ik kan doen om haar te verblijden is een glas wijn inschenken... dus dat doe ik dan maar...
De mannen staan, as we speak, te Barbecuen bij de gezamenlijke bbq plaats, having a great time!
Ik ga even een kijkje nemen.

Ps. Thijs heeft nog even snel gedoucht, de hele vloer van de caravan stond gelijk onder water...