Plitvice Paradijs

28 mei 2019 - Grabovac, Kroatië

Toen wij besloten om gebruik te maken van dit buitenkansje (studiedagen & examenjaar) & op reis te gaan, was de bestemming snel gekozen. Plitvice; we hadden er foto's van gezien en wilden dit zelf ervaren. Thijs wilt "wereldreiziger worden en aangezien plitvice op nr.2 staat van de mooiste natuurwonderen- was hij ook al snel laaiend enthousiast. Tess vindt het prima als er ook maar geshopt zou worden deze reis😁

Vroeg wakker... te vroeg... maar ik hoor vogels fluiten - het is droog. Ze hebben voor vandaag slecht weer opgegeven dus de poncho's liggen al klaar. Ik draai me nog eens om, en nog een keer, en nog eens... De vooruitzichten lijken deze ochtend gelukkig iets beter, dat is fijn. Mijn bioritme nog niet.

We ontbijten in ons hotel, lekker uitgebreid en we maken daarna een lunch klaar om mee te nemen. Rond 10.00 zijn we in het national park. Het miezert een beetje...

Na de ingang is het een klein stukje lopen en word je meteen verrast met mega watervallen die het park rijk is. Fenomenaal!!!      We blijven foto's schieten....  We wandelen door deze schitterende natuur over vlonders, bruggen en kronkelpaadjes. Klimmend van niveau naar niveau langs de prachtige aquablauwe meren💕 en het mooiste van alles is dat de lucht open trekt en de zon gaat schijnen.  We genieten met een grote G.

Een lange dag met boot, trein & vele kilometers wandelend, maar zo de moeite waard!! Wat een bijzonder stukje natuur op aarde, wat zijn wij blij dat wij dit hebben mogen ervaren!!

Dan kan ik verder nog vertellen dat we rond 16.00 terug waren, even moesten rusten, de kids hun 1e verfrissende duik hebben genomen en Wij ons 1e biertje op het terras. Dat we 's avonds de auto hebben gepakt om in het beste restaurant in town te eten, maar dat valt allemaal een beetje in het niet bij de mooie ervaring die wij eerder hadden vandaag..

Plitvice, een stukje paradijs op aarde!

1. Marianca Baumann:
  4. Tessa:
    Mooi zeg🥰
  5. Bianca van Niekerk:
    28 mei 2019
    Genieten en ik geniet met jullie mee 😘😘😘😘
  6. Mirjam en Erik:
    29 mei 2019
    Prachtig Tini 😍! Dat kan wereldreiziger Thijs toch al mooi van zijn bucketlist schrappen (en ik op die van mij zetten 😜)
  7. Hans:
    29 mei 2019
    Schitterend , had er nog nooit van gehoord !
  8. Cirilo:
    29 mei 2019
    Wat een heerlijk reisverslag, geniet ervan.
    Thea ziet zichzelf er al lopen.